EXC 150TPI- הדבר הבא מKTM.

אל תקראו לו 125. המוזרק החדש והקליל הזה הוא אופנוע שלא הכרנו.

השורה התחתונה: אופנוע חדש לגמרי

אלון נחשון/פייסבוק

26/08/2019

לכל אחד יש סנטימנטים לאהבה הישנה, זו שהציפה לו מכלול רגשות ותחושות שלפעמים נדמה שלא יחזרו שוב.
הEXC125 הוא ללא ספק ה"אהבה הישנה" שלי בעולם אופנועי האנדורו, האופנוע שלימד אותי לרכב מא' עד ת' בשימוש נכון בכל האמצעים והכלים של רוכב אנדורו - אופנוע קליל עם רצועת כח צרה בקצה סקאלת הסל"ד ומומנט גבולי עקב הנפח הקטן- עבודת גוף נכונה, בחירת הילוכים מדויקת ושימוש אינטנסיבי בקלאץ'- כל אלה לימדו אותי ורבים אחרים יסודות חזקים לרכיבת אנדורו ובעזרתם ניתן לעבור ולהנות גם מנפחים גדולים יותר בהמשך.

 


אחרי ההקדמה הזאת- ברור לכם כמה התרגשתי לרכב על הTPI150 בסוף השבוע- יום שישי בהיוגב ובשבת במסלולי כבר החורש.


ספוילר: האופנוע הזה הוא לא "125 משופר". הוא פשוט אופנוע אחר- תכף נגיע לזה.
 

EXC150TPI

אלון נחשון רכב והתאהב בלהיט הבא של השוק הישראלי

יום שבת -חגיגת אנדורו

 נפגשנו אני ועוד 11 מחברי הטובים של טבעון, כפר יהושוע והסביבה- אריות אנדורו מושחזים, שרוכבים על מגוון רחב של אופנועי אנדורו, רובם שרקו וKTM מכל הנפחים.

נפגשנו בכפר החורש למיקס מעניין של שבת- סינגלים טכנים עם מדרגות גבוהות, דוחים ארוכים וחפורים היטב וגם הקפת מרוץ האנדורו ( המהירה יחסית) של כפר החורש.
תהיתי לגבי יכולת ה"גרגור" של ה150. הרכיבה של היום לפני הבהירה לי שמדובר במנוע פחות מתפרץ והרבה יותר לינארי ממש שאני זוכר מה125, ולשמחתי הופתעתי לגלות שיכול הגרגור קיימת ועוד איך באופנוע הזה וגם מאוד מאוד קל לשלוט בה- השילוב של הנפח עם מערכת ההזרקה ( מדויקת מאוד) עוזרים לך להוריד את הכח מבלי לאבד עשתונות- פשוט כי האופנוע מאוד קל, תגובתי ולא חזק מדי שגם רוכב אנדורו חסר כושר כמוני ימצא את עצמו מתקדם בשיפועי הצד בבטחון ובקלות יחסית, ואם קרה ונתקענו- מסובבים אותו בקלות למטה ומנסים עוד הפעם.
טיפוס מדרגות ובולדרים נעשה בקלילות. 
גם כשניסיתי לבחון את עצמי ואת האופנוע בהילוך לא מתאים- גבוה מדי, למשל, ניעור קל עם הקלאץ והאופנוע מייצר אחיזה. הילוך נמוך מדי? אין התפרצות פסיכוזית של 125 וגם שם שימוש בקלאץ כמרסן והופ- אתה למעלה. הקפת אנדורו מהירה לוקחת את הזריזות והאינרציה של מנוע 2 פעימות קטן יחד עם שלדה גדולה ופרונט( שוב) מצויין, ועוזרת לי לייצר קצב טוב למרות כושר מעפן, בלשון המעטה.

סיימתי 6 שעות של רכיבה (ברוטו, היה גם קפה באמצע) בתחושה שיצאתי לדייט עם האהבה הישנה והיא חזרה בוגרת יותר, מסוגלת יותר ויפה יותר. אבל אז נפל לי האסימון, אחרי שקלול כל המשתנים- מדובר באחותה הקטנה, השופעת והמוצלחת יותר- פשוט קשה למצוא חסרון של האופנוע הזה אל מול ה125 המיתולוגי, הפעם ה150 מוסיף יכולת שבילים וקטעי קישור עדיפים משמעותית ( שלדה, מתלים, הזרקה) יחד עם יכולות הארד אנדורו עדיפות ( הזרקה ונפח גדול יותר,סטארטר) על אותו משקל של 125- ומתלים טובים בהרבה.

יום שישי- היוגב ומשמר העמק

אספתי את ה150 מ Champ Factory Ziv Karmi בשישי ויצאתי ברכיבה אל העמק,
מיד בהנעה עם הסטארטר מופיע סאונד עמום וקצת מוכר של מנוע דופ קטן.
נכנסים לשביל, אני והחתיך הזה ממודל 2020 וכבר בבאמפ הראשון מרגישים משהו אחר; אופן העבודה של הפרונט שונה לחלוטין ממה שהורגלתי מאופנועי KTM. השוני בהידראוליקה ע"י קפיצים רכים יותר עושה עבודה מעולה בשיכוך ויכולת ספיגה של השיבושים הקלים או במלים אחרות: המהלך הראשוני של הבולם נעים הרבה יותר, ופתאום צריך לתת פחות תשומת לב לאבנים קטנות ומעצבנות שמסתובבות להן בשבילים הלבנים של רמות מנשה, מקנה המון בטחון ומזכיר אופנועים מיבשת אחרת...מגניב!

ממשיכים לתת גז ואני נזכר בימים ההם שחציתי את העמק עם ה125 והצורך "לגזגז" כל הזמן בשביל לשמור על שימון מיטבי למנוע- אין צורך שכזה ב Tpi, וללא ספק מוריד עול רציני ומעצבן מהרוכב בקטעי קישור. 
עוד בפרק השבילים- סחיטה מלאה של המצערת ביחסים המקוריים מביאה את האופנוע למהירות סופית של 110-115 קמ"ש. זה לא אופנוע אידיאלי למרוצי ראלי, אבל לא באמת צריך יותר מזה בקטעי הקישור או בכביש, למי שTop Speed זה האישיו שלו- יש אופנועים טובים יותר. "שיוט" אם אפשר לקרוא לזה כך, יתבצע בנועם באזור ה90 קמ"ש.

נקודת נוספת לגבי קטעי הקישור וה"פתוח"- השימוש בשלדה גדולה יותר , של דגמי ה250/300 מבטאת יציבות טובה בהרבה בקטעים הפתוחים מכל 125. ביחד עם המתלים המעולים, מתקבל כאן נדבך שהיה סבל רציני בכל הדופים הקטנים- היכולת לנוע מהר יחסית בשבילים פתוחים ללא דרמה מיוחדת ומיותרת.
נכנסים לסינגלים המהירים במשמר העמק והזכרונות מה 125 מתחילים לצוף. האופנוע הזה, ששוקל רק 95 קג, מפליק את עצמו מצד לצד בקלילות פסיכית. הוא פונה מהר ואף על פי שהשלדה גדלה , הקלות היא אותה קלות. רכיבה מהירה בסינגלים האלה היא עונג צרוף- וכאן, המנוע שגדל ואיתו תוספת המומנט המבורכת לא מחייבת אותך לשמור את האופנוע בתוך רצועת כח גבולית- אפשר להתנהל איתו מהר גם בתחום הסל"ד הבינוני עם שימוש קל בקלאץ' וזה פשוט תענוג והרבה פחות מעייף מ125 וגם הרבה פחות מאיים מדופ 250.
סיימתי את היום הזה בעוד קצת שעשועי אנדורו עם חבר'ה מתחילים יחסית והרבה ציפיות ליום שלמחרת.

,

,

לסיכומו של עניין, KTM מפצים אותנו עם אופנוע חדש.

KTM פתוחה אצלנו בחוב, אחרי שהשאירו אותנו מ2016 ללא רב המכר הישראלי, הEXC125 שנמכר כאן במשך עשור והפך להיות הכוכב של עולם האנדורו.

השנה, לדגמי 2020, היצרן האוסטרי מחזיר לנו מתמודד במשקל הנמוך, אבל ה150 החדש לוקח את כל היתרונות של 125 ומוסיף להם תכונות נוספות רבות שלא היו שם קודם לכן, במערכת ההזרקה, במומנט הנפלא , שלדה ארוכה יותר ומתלים חדשים ומצויינים.

מדובר באופנוע שמתאים לרובנו, גם למתחילים המחפשים פרטנר נכון ולא מאיים ככרטיס כניסה מושלם לעולם האנדורו וגם לאלו שיודעים לבוא מאופנוע גדול יותר וללחוץ חזק בגז- הם יקבלו כלי מתגמל שידע לקחת אותם לכל מקום בלי רגשי נחיתות מיוחדים.ממליץ מאוד על רכיבת מבחן גם לאלה וגם לאלה🙂ואולי Segev Danסקפטי לגבי העניין, כנראה שמדובר באופנוע הבא שלי, מישהו יודע איפה קונים KTM?😝

כל הזכויות שמורות לGT MEDIA